پنجشنبه 9 فروردين 1403  
آرشیو مطالب

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پیش همایش کنگره کاشف الغطاء گفت؛

مرحوم کاشف الغطاء مصلح جامعه اسلامی و پیشگام وحدت در جهان اسلام بود

پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(ایسکا): رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مرحوم محمدحسین کاشف الغطاء را در تمام دوران زندگی مصلح جامعه اسلامی توصیف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در «پیش‌همایش کنگره بین المللی علامه آیت الله شیخ محمد الحسین آل کاشف الغطاء» با موضوع بررسی اندیشه‌های کلامی و رونمایی از مجموعه کلامی موسوعه که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، در تبیین شخصیت این عالم برجسته اسلامی، گفت: شیخ جعفر کاشف الغطاء و خاندان او با نگاه کاربردی خود را وقف اسلام کردند.
وی ادامه داد: شیخ محمدحسین کاشف الغطاء همیشه و در سراسر دنیای اسلام به دنبال اصلاح جامعه بود و هر جا کسی انحرافی می‌دید در مقابل آن می‌ایستاد.
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به تاریخچه‌ای از زندگی مرحوم محمدحسین کاشف الغطاء، گفت: کتاب‌های فقهی، سیاسی و علمی ناظر به مشکلات و شبهات جامعه او وجود دارد و این کتاب ها نشان دهنده شخصیت مصلح او در جهان اسلام است.
وی جمله «الاسلام محمدی الحدوث و حسینی البقاء» مرحوم کاشف الغطاء را مد نظر قرار داد و اظهار داشت: فلسطین و اتحاد جامعه اسلامی از اولویت‌های او در دوران زندگی‌اش بود.
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با اشاره به فصاحت، بلاغت و جامعیت سخنان آن مرحوم، ابراز داشت: معرفی اسلام در گرو معرفی کامل این شخصیت برجسته اسلامی است؛ فتاوای اسلامی، اعتقادات و اخلاقیات اسلام باید معرفی شود و این شخصیت دارای جامعیت مثال زدنی در علم و عمل بود.
وی در پایان مرحوم کاشف الغطا را متفکری کاربردی، عالمی جامع، مصلحی اجتماعی و پیشگام وحدت در جهان اسلام معرفی کرد و افزود: خانواده کاشف الغطاء در تألیف و انتشار موسوعه‌ای که امروز رونمایی خواهد شد، همکاری بسیار خوبی داشتند و بدین وسیله از این بزرگواران تشکر کرده و امیدوارم همکاری ما در انتشار موسوعه‌های دیگری از آن مرحوم بزرگوار به همین شکل ادامه یابد.
منبع:

09:291396/10/30
تعداد بازدید: 1136
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دبيرخانه كنفرانس‌هاي بين‌المللي
مجری سایت : شرکت سیگما